2019 - EVO - Nyári gumi teszt 225/40R18 (7 gumi)
Bár úgy tűnik, hogy az EVO brit autós magazin mindig későn publikálja nyári gumiabroncs-tesztjeit, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen Európa egyik legjobbja, ha fontos a kormányzás érzése és a visszajelzés, valamint a maximális tapadás. Ebben az évben az EVO hét 225/40 R18 UHP abroncsot tesztelt VW Golf GTI-vel az olaszországi Vizzola-i Pirelli tesztüzemben, és bár a gumiabroncsok száma meglepően kevés egy ilyen általános mérethez képest, a tesztelés hatóköre olyan széles volt, mint bármely európai gumiteszt.
A teszteredményeket az alábbi táblázatban foglaljuk össze:
Gumiabroncs modell | Nedves – idő egy körre | Nedves – szubjektív | Nedves áramkör | Nedvesen - fékezés | Száraz – fékezés | Gördülési ellenállás | Aquaplaning egyenes pályán | Aquaplaning kanyarokban | Száraz – idő a biciklihez | Száraz - szubjektív | Összesített értékelés |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pirelli P Zero PZ4 | 82,1 másodperc | 59 | 14,52 másodperc | 37,5 méter | 35,5 méter | 10.16 | 75,7 max km/h | 3.1 | 87,3 másodperc | 63 | 97.9 |
Michelin Pilot Sport 4 | 83,3 másodperc | 56.5 | 15,12 másodperc | 39 méter | 35,4 méter | 8.88 | 76,7 max km/h | 3.3 | 88,1 másodperc | 57.5 | 95.2 |
Continental Premium Contact 6 | 84,1 másodperc | 55.5 | 14,94 másodperc | 39,7 méter | 35,2 méter | 8.84 | 75,3 max km/h | 3.1 | 89,1 másodperc | 51 | 94.4 |
Dunlop SportMaxx RT 2 | 84,3 másodperc | 53 | 15,42 másodperc | 40,8 méter | 36,9 méter | 8.58 | 76,9 max km/h | 3.4 | 89 másodperc | 52 | 92.8 |
Nokian PowerProof | 84,4 másodperc | 51 | 15,33 másodperc | 39,1 méter | 36,2 méter | 8.77 | 75,6 max km/h | 2.9 | 89,2 másodperc | 50.5 | 92.8 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | 84,4 másodperc | 51 | 15,29 másodperc | 39,9 méter | 36,6 méter | 8.59 | 77,5 km/h max | 3 | 89,3 másodperc | 52 | 92.4 |
Falken Azenis FK510 | 84,4 másodperc | 49 | 15,3 másodperc | 38,5 méter | 37,3 méter | 9.08 | 75,4 max km/h | 3 | 89,1 másodperc | 47 | 89.6 |