Speciális gumiabroncs-technológiák
Az egyedi tulajdonságokkal rendelkező abroncsok az igényeseb vevők követelményeit is kielégítik. A klasszikus gumiabroncsoktól eltérő módon fejlesztették és gyártották őket. Minden olyan gumiabroncs, amelynek legalább egy ilyen speciális technológiája van, oldalfalán megjelenik a megfelelő technológiai jelölés.
Felnik védelmére szolgáló techonógia - a speciális kategória legegyszerűbb egyedi tulajdonságát képviseli, de nem minden abroncs rendelkezik vele, ezért is tesszük ide. Alapelve egy vastagabb megerősített gumiréteg , amely pontosan ott van, ahol az abroncs hozzáér a lemezhez, így az átnyúlik rajta. Ez védi a tárcsát a sérülésektől , különösen magasabb járdaszegélyeken való áthaladáskor vagy nagyobb gödrökön vagy útegyenetlenségeken való áthajtáskor. Ezzel a technológiával elsősorban alacsony profilú, azaz 55-nél alacsonyabb abroncsokkal találkozhatunk, ahol nagyobb a tárcsakárosodás veszélye. Az ezzel a technológiával készült gumiabroncsok vételárának nem kell mindig magasabbnak lennie, mint a klasszikus gumikénál. Az abroncsgyártók különféle rövidítéseket használnak ennek a technológiának a jelölésére, amelyek a gumiabroncs oldalfalán láthatók, mint például FP/RFP (Goodyear), MFS (Dunlop), FR (Continental).
Gumiabroncs önjavító funkciója - az ezzel a technológiával készült gumiabroncsok egyedi ragadós viszkózus anyagot tartalmaznak, amely a futófelület belső oldalán helyezkedik el, és megvédi az abroncsot a teljes felpuhulástól defekt esetén. Miután a gumiabroncs kilyukadt, a ragasztó meggyógyítja a szúrás helyét, és felfújva tartja a gumiabroncsot . Ennek a technológiának a hatékonysága 5-6 milliméternél nem nagyobb defekteknél garantált, amely csavarokkal vagy szögekkel fedezi a defekteket, még akkor is, ha azok nem maradnak a gumiban. Egy ilyen gumiabroncs lehetővé teszi a vezetés folytatását, még akkor is, ha kellemetlen defektet kap. Ugyanakkor szem előtt kell tartani, hogy a hiba észlelése után a lehető leghamarabb ellenőriztetni kell egy szerviztechnikussal. Az ilyen abroncsok vételára a legtöbb esetben magasabb, mint a klasszikus gumiké. A gumiabroncsgyártók még ennél a technológiánál is különféle rövidítéseket használnak a jelölésére – SelfSeal (Michelin), ContiSeal (Continental), SealTech (Goodyear), SG (Hankook), Seal Inside (Pirelli).
Zajcsökkentő technológia - a futófelület belső oldalán egyedülálló poliuretán habbal ellátott gumiabroncsok csökkentik a zajszintet a jármű belsejében, függetlenül attól, hogy milyen úton haladsz és milyen az időjárás. Az abroncsgyártók garantálják a zajszint akár 50%-os csökkentését a jármű belsejében. Ezenkívül ez a technológia csökkenti az abroncsról az autó szerkezetére továbbított hangrezgéseket is. Az ilyen gumiabroncsok vételára általában magasabb, mint az e technológia nélküli hagyományos gumiké. Az abroncsgyártók ezt a technológiát a gumiabroncs oldalfalán ContiSilent (Continental), Acoustic (Michelin), B-Silent (Bridgestone) PNCS/NCS (Pirelli), SoundComfort (Goodyear), SoundAbsorber (Hankook) néven jelölik.
A RUN-FLAT gumiabroncsok az egyedülálló megerősített önhordó oldalfal elvén működnek, amely megvédi az abroncsot a teljes felpuhulástól defekt vagy nyomásvesztés esetén. Ezzel a technológiával portfóliójukba a gumiabroncsgyártók igyekeznek megfelelni az igényesebb ügyfelek követelményeinek, ami klasszikus abroncsok vásárlásakor nem valósulna meg. Biztonsági szempontból ez a technológia megvédi az abroncs oldalfalát attól, hogy az út és a felni közé beszoruljon , de például attól is , hogy az abroncs lecsússzon a felniről . Ha defektet kapunk egy tönkrement abroncson, akkor 80 km/h-s maximális sebességgel gond nélkül megtehetjük rajta a további 80 kilométert. Így nem kell attól tartanod, hogy elakadsz valahol az autópályán, amíg nem érkezik segítség. Az RFT abroncsok használata azonban csak azokon az autókon javasolt, amelyek további abroncsnyomás-ellenőrzéssel vannak felszerelve. A run-flat abroncsok vételára többnyire magasabb, mint az e technológia nélküli klasszikus gumiké. Minden abroncsgyártó saját rövidítést használ az oldalfalon, amely a futási technológiát jelöli. Például SSR (Continental), ROF (Goodyear, Dunlop), ZP (Michelin), HRS (Hankook), RFT (Bridgestone), RF (Pirelli).